7 przydatnych wskazówek dotyczących Microsoft Word dla użytkowników komputerów Mac

Używasz programu Microsoft Word na komputerze Mac z procesorem Intel lub Apple Silicon? Możesz potrzebować jednej z tych wskazówek, z których wiele współpracuje z innymi aplikacjami pakietu Office, aby lepiej wykorzystać program Word.

Czy naprawdę zapoznałeś się z elementem Powiedz mi na górnej wstążce aplikacji, tuż obok widoku? Byłem pod wrażeniem funkcji Tell Me, kiedy po raz pierwszy na nią spojrzałem i nadal staje się ona coraz bardziej użyteczna — szczególnie biorąc pod uwagę zakres narzędzi, jakie firma Microsoft umieszcza w swoim pakiecie biurowym.

Działa to w następujący sposób: jeśli nie wiesz, jak zaangażować się w zadanie w aplikacji pakietu Office, dotknij opcji Powiedz mi i zacznij pisać, co musisz zrobić, w najprostszy możliwy sposób.

Chociaż może zajść potrzeba zmiany zapytania, aby uzyskać dokładnie to, czego potrzebujesz, w końcu zobaczysz odpowiedzi na swoje pytanie w czasie rzeczywistym. To jedno narzędzie robi ogromną różnicę, jeśli chodzi o wymyślanie, jak wykonać zadania.

Okienko nawigacji pomaga poruszać się po długich lub złożonych dokumentach, ale wielu użytkowników nie zdaje sobie sprawy, że istnieje.

Znaleźć to:

Wybierz Widok>Pasek boczny w menu aplikacji i zaznacz element Okienko nawigacji w trzecim zestawie elementów.

Możesz także dotknąć Widok w menu dokumentu i wybrać Okienko nawigacji w trzeciej od lewej grupie opcji.

Po lewej stronie pojawi się przeglądarka dokumentów, która oferuje miniatury wszystkich stron dokumentów, w tym strony, na której aktualnie się znajdujesz. Wystarczy dotknąć strony, aby przejść bezpośrednio do niej.

Często używam Shift-F5. Przenosi mnie bezpośrednio do ostatnio edytowanego słowa w dokumencie lub do sekcji, nad którą pracowałem, kiedy ostatnio zapisałem dokument po ponownym otwarciu.

Chcesz wrzucić do dokumentu coś, co jest wyrównane inaczej niż reszta? Być może piszesz list i chcesz wyśrodkować wiersz tekstu w dokumencie wyrównanym do lewej? Ta wskazówka pozwala natychmiast umieścić tekst w wybranym wyrównaniu, dzięki czemu nie trzeba go zaznaczać i przypisywać wyrównania po pisaniu. Tak to działa:

Kliknij dwukrotnie pusty obszar w dokumencie, w którym chcesz umieścić tekst – po lewej, prawej stronie lub na środku strony.

Kursor magicznie pojawia się tam, gdzie ma być, i możesz zacząć pisać w tym wyrównaniu (lewo, prawo, środek).

To o wiele szybsze niż pisanie słów, a następnie zmiana ich rozmieszczenia.

Podejrzewam, że więcej osób nie wie o tym lub nie korzysta z tego niż ci, którzy to robią; przy zaznaczaniu tekstu:

Kliknij raz, aby wprowadzić kursor w sekcji tekstu

Kliknij dwukrotnie, aby zaznaczyć całe słowo, które właśnie kliknąłeś

Lub kliknij trzykrotnie, aby zaznaczyć tekst w całym akapicie.

Wszyscy to robimy. Bierzesz tekst z innego dokumentu lub witryny i stwierdzasz, że zaimportowałeś formatowanie, którego po prostu nie potrzebujesz. Aby pozbyć się tego formatowania i wrócić do ładnego, wyraźnego tekstu, po prostu wybierz kopię i:

Stuknij poręczne, ale na zawsze zapomniane narzędzie Usuń formatowanie – poszukaj litery A z małą różową ikoną gumki maskującą prawą stopę litery A.

Po zaznaczeniu tekstu otwórz Edycja> Wyczyść> Wyczyść formatowanie

Masz iPhone'a, ale pracujesz na Macu i musisz wprowadzić dane na wydrukowanej kartce? Nie musisz już wykonywać tego zadania ręcznie — wystarczy użyć narzędzia Dane z obrazu, aby sfotografować dane za pomocą iPhone'a, użyć OCR do ich konwersji i automatycznie umieścić w odpowiedniej części arkusza kalkulacyjnego Excel.

Jestem pewien, że większość czytelników wie, że może użyć funkcji Znajdź i zamień, aby zastosować zmiany w dokumencie, takie jak zastąpienie stale błędnie napisanego słowa. Mniej jestem przekonany, że użytkownicy pakietu Microsoft Office dla komputerów Mac zetknęli się z tymi trzema wskazówkami dotyczącymi funkcji Znajdź i zamień:

Jeśli używasz zbyt wielu dodatkowych spacji między wierszami, wpisz ^p^p w polu Znajdź i ^p w polu Zamień, aby znaleźć i edytować błędy.

Wiesz, że źle wpisałeś cyfrę, ale walczysz z ogromnym dokumentem? Wpisz ^? aby szybko przewijać wszystkie liczby wprowadzone w dokumencie.

Współpracujesz nad dokumentem lub raportem? Naucz się używać ^a do poruszania się po wszelkich wprowadzonych komentarzach.

Masz więcej wskazówek dotyczących pakietu Office dla komputerów Mac, które Twoim zdaniem mogą być przydatne dla innych pracowników wiedzy? Podziel się nimi ze mną, korzystając z jednego z poniższych linków w mediach społecznościowych.

Microsoft pokazuje trochę (więcej) miłości do paska dotykowego Apple (u)

Jak zwiększyć produktywność dzięki Safari na Maca

Jak efektywniej korzystać z Poczty na iPhonie i iPadzie

Wszystko, co musisz wiedzieć o Rosetcie 2 na komputerach Apple Silicon Mac

Jak zachować jak największą prywatność na Macu?

Proszę śledź mnie na Twitterze lub dołącz do mnie w AppleHolic’s Bar & Grill i Apple Discussions na MeWe.

  • TAGS

LEAVE A REPLY