Design 101: 8 podstaw projektowania graficznego, które musisz znać

Zasady projektowania graficznego są jak klocki. Każdy z nich nakłada się na siebie, dopóki nie pozostanie podstawa do stworzenia czegoś niesamowitego — niezależnie od tego, czy projektujesz logo, witrynę internetową czy niestandardową ilustrację. Jeśli chcesz poznać wszystkie podstawy projektowania graficznego, jesteś we właściwym miejscu, ponieważ omówimy je wszystkie.

Rzućmy okiem na to, co musisz wiedzieć, aby wszystkie Twoje projekty były rockowe:

 

Poznaj 8 podstaw projektowania graficznego

• Przestrzeń

• Balansować

• Hierarchia

• Linie i kształt

• Kolor

• Typografia

• Tekstura

• Znakowanie

 

Przestrzeń

Znasz to spokojne uczucie, które odczuwasz, gdy jesteś we wspaniałej, szerokiej, otwartej przestrzeni? Cóż, projektowanie graficzne działa w ten sam sposób.

 

Przestronny projekt menu

Biała przestrzeń w tym menu jest tak samo ważna, jak inne elementy projektu (i artykuły spożywcze!). Projekt menu autorstwa Marcy_McGuire.

Najlepsze projekty to nie te, które starają się dopasować każdy element projektu na bloku do jednej kompozycji. Wykorzystują otwartą przestrzeń, aby zwrócić uwagę na istotne elementy.

 

10 sposobów na efektywniejsze wykorzystanie przestrzeni

Przestrzeń jest świetna — ale tylko wtedy, gdy wiesz, jak ją efektywnie wykorzystać. Przeczytaj powyższy artykuł, aby poznać nowe strategie przenoszenia przestrzeni i kompozycji na wyższy poziom.

 

5 zasad kompozycji i układu projektu

Dobre wykorzystanie przestrzeni wynika ze znajomości zasad kompozycji. Zapoznaj się z nimi (i innymi obowiązkowymi prawami układu) w tym artykule.

 

Ogarnięcie przestrzeni w projektowaniu interakcji

Interesuje Cię projektowanie UX i interakcji? Dowiedz się, jak wykorzystać przestrzeń w środowiskach cyfrowych.

 

Grafika i elementy wzornictwa

A co z miejscem na wydrukowanej stronie? Mamy wszystko, co musisz wiedzieć o elementach projektowania w grafice — w tym o tym, jak pracować z przestrzenią.

 

Równowaga i wyrównanie

Projekt plakatu Rumspringa

Wszystkie elementy na tym plakacie są odpowiednio wyważone, co wpływa na ogólny efekt projektu. Projekt plakatu: Shwin.

Jeśli chodzi o design, zdecydowanie można być kreatywnym, ale trzeba też zachować równowagę. Pomyśl o tym w ten sposób: gdybyś dekorował swój salon, nie próbowałbyś ścisnąć sofy, rozkładanego fotela, stolika kawowego i stolików końcowych w maleńki kącik, prawda? Nie, rozłożysz kawałki w całym pokoju, aby stworzyć równowagę i wyrównanie. Z projektowaniem graficznym jest dokładnie tak samo.

 

7 zasad projektowania

Właściwa równowaga i wyrównanie to podstawowe zasady projektowania. Dowiedz się, jak działają i jak ich używać w połączeniu z innymi elementami projektu.

 

5 zasad kompozycji i układu

Uporządkuj elementy swojej kompozycji, aby stworzyć projekt, który dobrze się komunikuje. Te pięć zasad upraszcza sprawę.

 

Iluzja ruchu w projektowaniu graficznym

Jedna z najfajniejszych sztuczek w książce o projektowaniu graficznym? Dzięki odpowiedniej równowadze, wyrównaniu i kompozycji możesz tworzyć projekty, które wyglądają, jakby zostały ożywione.

 

Hierarchia

Dowiedziałeś się, jak wykorzystać przestrzeń i równowagę. Ale jak zwrócić uwagę na kluczowe elementy i upewnić się, że przekaz nie zgubi się w tasowaniu?

 

Hierarchia wizualna Apple Music

Apple Music wie, jak wykorzystać hierarchię wizualną do dostarczania kluczowych komunikatów. Obraz za pośrednictwem Apple Music.

Hierarchia to sposób prezentacji elementów projektu (bez względu na to, czy jest to broszura, strona internetowa czy wizytówka). Kieruje to widzów na to, na czym powinni skupić swoją uwagę. Ogólna zasada polega na tym, że im większy element projektu, tym bardziej będzie przyciągał uwagę.

 

Ale w hierarchii wizualnej jest znacznie więcej niż „większe znaczy lepsze”.

 

6 zasad hierarchii wizualnej

To świetne miejsce, aby poznać podstawy tego, jak ludzie postrzegają projekty i jak możesz wykorzystać to zachowanie, aby zwrócić uwagę na najważniejsze elementy projektu.

 

6 wskazówek dotyczących lepszej hierarchii typograficznej w projektowaniu stron internetowych

Jednym z najważniejszych elementów projektowania stron internetowych jest Twój przekaz. W tym artykule omówisz kluczowe strategie wykorzystania typografii w celu zwrócenia uwagi na wiadomości.

 

Używanie wzorców F i Z do tworzenia wizualnej hierarchii w projektach stron docelowych

Zbuduj swoją hierarchię wokół naturalnych wzorców ruchu gałek ocznych człowieka i zacznij generować konwersje. Dowiedz się więcej o tym, jak ludzie faktycznie widzą Twoją stronę i jak możesz wokół niej zbudować swoją hierarchię.

 

Linie i kształty

Linie i kształty stanowią podstawę Twoich projektów, a sposób ich używania może całkowicie zmienić wygląd i wygląd projektu.

 

Naciśnięty na logo soku

Logo Mangrove Inn

Zaokrąglone logo, kanciaste logo i logo z pionowymi liniami tworzą zupełnie inną markę i doświadczenie projektowe. Projekty logo autorstwa bo_rad, olimpio, AC Graphics.

Zakorzenione dzikie logo

Na przykład projekt, który ma wszystkie zaokrąglone krawędzie, będzie wysyłał zupełnie inny komunikat niż projekt, który zawiera ostre linie. Zrozumienie znaczenia linii i kształtów ma kluczowe znaczenie przy tworzeniu projektów zgodnych z Twoją marką, wizją i przekazem.

 

Znaczenie kształtów logo

Twoje logo to twarz Twojej marki. A kształty, które włączysz do swojego logo, określą, że Twoi odbiorcy będą Cię postrzegać. W tym artykule dowiesz się, jakie znaczenie mają kształty logo i jak zadbać o to, by podczas tworzenia własnego logo zaprezentować się z jak najlepszej strony.

 

Czym jest tożsamość marki? I jak zaprojektować i opracować świetny?

Linie i kształty, których używasz w swoich projektach, są częścią jeszcze większego obrazu zwanego tożsamością marki. Dowiedz się, jak to działa i jak stworzyć świetny.

 

Kolor

Kolor to znacznie więcej niż tęczowy zestaw odcieni w torbie Skittles. Kolor to wpływ. Kolor to potęga. Kolor napędza zaangażowanie. Ale tylko wtedy, gdy wiesz, jak z niego korzystać.

 

Opakowanie ołówków w żywych kolorach

Projekt opakowania przez ve_sta

Kolory, które wybierzesz do swoich projektów, mają kluczowe znaczenie nie tylko dla ogólnej estetyki, ale także dla tego, jak dobrze Twoje projekty łączą się z odbiorcami (co ostatecznie wpływa na wyniki).

 

Znaczenie koloru i sztuka korzystania z psychologii koloru

Jeśli chcesz wykorzystać kolor na swoją korzyść, musisz zrozumieć, jak każdy kolor wpływa na odbiorców. Dowiedz się więcej o psychologii koloru, głębszym znaczeniu każdego odcienia i jak najlepiej wykorzystać kolor na swoją korzyść.

 

Kolory brandingowe: wszystko, co musisz wiedzieć, aby wybrać idealne pigmenty dla Twojej marki

Różne kolory dają różne wyniki. Kiedy wybierasz kolory do palety kolorów swojej marki, musisz mieć pewność, że wybrane kolory przyniosą pożądane rezultaty. Dowiedz się, jak wybrać najlepsze kolory dla swojej marki w tym artykule.

 

Psychologia koloru w projektowaniu stron internetowych

Bez wątpienia jednym z najważniejszych atutów Twojej marki jest Twoja strona internetowa. Jednym z najważniejszych aspektów projektowania stron internetowych jest kolor. Dowiedz się, jak wykorzystać psychologię kolorów, aby wybrać najlepsze kolory dla swojej witryny.

 

Jak wybrać idealne kolory do swojej wizytówki?

Twoje wizytówki mają wywrzeć na ludziach świetne pierwsze wrażenie. Wybierz odpowiednie kolory, a na pewno będą.

 

Typografia

Słowa, których używasz w swoich projektach, są ważne, ale tak samo jak czcionki, których używasz do przekazywania tych słów.

 

Typy typograficzne

Typy typograficzne

Typy typograficzne

Typy typograficzne

Typografia obejmuje wszystko, od wyboru czcionki po układ czcionki. Nie tylko komunikuje twoją podstawową wiadomość, ale także wiele komunikuje o tym, kim jesteś i czym jesteś. Dlatego ważne jest, aby zrobić to dobrze.

 

Jak twórczo korzystać z zasad typografii

Musisz zrozumieć podstawy typografii. Ale musisz także zrozumieć, jak z nich korzystać twórczo. Dowiedz się więcej o tym, jak wykazać się kreatywnością dzięki podstawowym zasadom typografii.

 

Crash kurs słownictwa typograficznego

Chcesz nauczyć się żargonu typograficznego? Sprawdź ten przyspieszony kurs i naucz się języka typografii.

 

Jak wybrać czcionki do projektowania stron internetowych

Odpowiednie czcionki podniosą Twój projekt internetowy na bardziej profesjonalny poziom. W tym artykule dowiesz się, jak wybrać najlepsze czcionki do projektowania stron internetowych.

 

Jak opanować responsywną typografię

Ogromna część Twoich odbiorców zobaczy Twoją witrynę na urządzeniu mobilnym, co oznacza, że ​​potrzebujesz responsywnego projektu strony internetowej i responsywnej typografii, aby do niej pasować. Dowiedz się, jak opanować responsywną typografię.

 

14 przestępstw typograficznych, aby przestać popełniać

Jest siedem grzechów głównych, ale jeśli chodzi o typografię, jest ich solidna 14. Dowiedz się, czym one są (i jak ich unikać) w tym artykule.

 

Tekstura

Tekstura to niezawodny sposób na dodanie głębi i wymiaru Twoim projektom, co czyni je bardziej atrakcyjnymi wizualnie.

 

Teksturowane obrazy

Tekstura ożywia projekt graficzny. Projekty za pośrednictwem Jacopo Severitano, Greenblatt-Wexlera i Pawła Nolberta.

Niezależnie od tego, czy dodasz rzeczywisty element 3D do drukowanego elementu, takiego jak wizytówka, czy stworzysz iluzję poprzez projekt, tekstura sprawi, że Twoje projekty będą jeszcze bardziej zapadające w pamięć. Ale trudno jest zrobić to dobrze. Jeśli nie przybijesz tekstury, Twój projekt może wydawać się zajęty lub przytłaczający – a to nigdy nie jest to, do czego dążysz.

 

Innowacyjne podejście do tekstury w projektowaniu graficznym

Jak nałożyć teksturę na paznokcie w projekcie graficznym i użyć jej, aby dodać odpowiednią ilość głębi? Odkryj trzy różne rodzaje tekstur, dowiedz się, jak działają i kiedy ich używać.

 

Znakowanie

Branding to sposób, w jaki ożywiasz swoją firmę, produkty, usługi i historię. Jak to robisz? Wykorzystując wszystkie podstawy projektowania graficznego, które omówiliśmy w tym przewodniku, zbuduj markę, która będzie wierna temu, kim jesteś.

 

Znaczenie ożywienia brandingu

Zacznij tutaj i dowiedz się, dlaczego ważne jest, aby ożywić swoją markę (i jak to zrobić) w tym artykule.

 

Jak opracować strategię brandingową dla swojego biznesu

Branding zaczyna się od strategii. Jeśli chcesz zbudować markę, która opowiada Twoją historię i łączy się z odbiorcami, musisz planować z wyprzedzeniem. W tym artykule dowiesz się dokładnie, jak opracować zwycięską strategię dla swojej marki.

 

Branding a tożsamość marki a logo: jaka jest różnica?

Wierzcie lub nie, to nie to samo. Odkryj różnicę między brandingiem, tożsamością marki i projektowaniem logo.

 

W świetnym designie nie ma nic „podstawowego”.

Cóż, to wszystko! Teraz masz wszystkie zasoby potrzebne do zrozumienia podstaw projektowania graficznego. Z tym solidnym fundamentem wystarczy wyjść i wykorzystać je do stworzenia niesamowitych projektów, które sprawią, że Twoja marka będzie świecić.

  • TAGS

LEAVE A REPLY