Jak zoptymalizować przepływ pracy jako niezależny grafik

Wszyscy graficy reelance wiedzą, jak to jest brać na siebie wysokie obowiązki, jednocześnie żonglując wieloma zadaniami. W rzeczywistości nam się to udaje! Ale podczas gdy optymalizacja przepływu pracy może przychodzić niektórym naturalnie, wielu z nas może przyznać, że planowanie i zarządzanie zadaniami to nie to, co doprowadziło nas do projektowania graficznego. Jeśli chcesz poprawić swoją niezależną grę, musisz najpierw przejąć kontrolę nad swoim przepływem pracy. Następnym razem, gdy będziesz miał zamiar nabazgrać kolejny termin na serwetce, spróbuj zamiast tego zintegrować niektóre z tych narzędzi ze swoim przepływem pracy.

Utrzymuj harmonogram

Zrzut ekranu z aplikacji kalendarza

Zrzut ekranu za pośrednictwem www.CoSchedule.com

Zarządzanie terminami jest ogromnym problemem dla niezależnych projektantów – dotrzymywanie harmonogramu nie tylko sprawia, że ​​Twoi klienci są zadowoleni, ale także pomaga rozłożyć obciążenie pracą na cały tydzień, dzięki czemu nie spóźnisz się do 3 nad ranem w nocy przed terminem. Dla osób myślących wzrokowo świetnym sposobem na prowadzenie harmonogramu jest aplikacja kalendarza. Jednym z powszechnych wyborów jest Kalendarz Google. Oprócz podstawowych funkcji kalendarza możesz synchronizować między urządzeniami i udostępniać „warstwy” swojego kalendarza innym użytkownikom Kalendarza Google. Chociaż Kalendarz Google jest odpowiedni dla wielu niezależnych freelancerów, ci, którzy pracują w zespołach, mogą wymagać większej funkcjonalności. Aplikacja kalendarza, taka jak CoSchedule, pozwala użytkownikom ustalać ramy czasowe projektów, ustalać zadania członków zespołu i komunikować się w wątkach dyskusji.

 

Obejmij zarządzanie projektami

Zrzut ekranu z aplikacji do zarządzania projektami

Zrzut ekranu przez Mite.yo.lk

Podczas gdy aplikacje kalendarza pomagają wizualnie organizować dni, graficy, którzy zajmują się dużym obciążeniem pracą, mogą skorzystać z jeszcze bardziej szczegółowego śledzenia czasu. Aplikacje do śledzenia czasu, takie jak Toggl, zapewniają przypomnienia o śledzeniu, raporty dotyczące czasu i automatyczne zarządzanie kartami czasu pracy. Aby uzyskać przyjazną dla użytkownika internetową aplikację do śledzenia czasu, sprawdź Mite, która umożliwia udostępnianie raportów czasowych członkom zespołu lub klientom i szczyci się ich polityką ochrony danych. Wyrobienie nawyku śledzenia czasu może poprawić Twoją produktywność, umożliwić późniejsze porównywanie projektów i ulepszenie ofert i oszacowań kosztów.

 

Efektywnie budżet

Zrzut ekranu z aplikacji do budżetowania

Zrzut ekranu za pośrednictwem www.youneedabudget.com

Wszyscy słyszeliśmy powiedzenie „czas to pieniądz”, a dla grafików to nie mogło być bardziej prawdziwe. Dlatego ważne jest, aby śledzić swoje finanse. Jednym z popularnych aplikacji do zarządzania budżetem jest YNAB (You Need A Budget). YNAB określa strategię budżetowania, która obejmuje „dawanie każdemu dolarowi pracy”, uwzględnianie wydatków, toczenie się z ciosami i „starzenie się” pieniędzy. Innym popularnym wyborem jest Mint, który pomaga przeglądać pieniądze i rachunki razem, ostrzega o nietypowych opłatach na koncie i zawiera wskazówki dotyczące zmniejszania opłat. Aby uzyskać bardziej szczegółowy przegląd aplikacji do budżetowania, zapoznaj się z tym wspaniałym artykułem Digital Arts.

 

Wypróbuj szablon lub wtyczkę

Zrzut ekranu ze strony szablonu

Zrzut ekranu za pośrednictwem www.free-psd-templates.com

Innym sposobem na zoptymalizowanie przepływu pracy (i ułatwienie życia!) jest praca z szablonami. Mimo że szablony nie są uniwersalne, rozpoczęcie od szablonu pozwala zaoszczędzić czas potrzebny na uruchomienie pliku projektu od zera. W trakcie Twojej kariery może to liczyć nawet setki godzin! Niektóre przykłady przydatnych szablonów mogą obejmować układ InDesign dla broszury trójdzielnej, pliki Photoshop dla projektów odzieży, plik makiety etykiety piwa lub plik PDF do prezentacji Twojej pracy klientom (z wstępnie osadzonym stylem marki). Jeśli nie masz doświadczenia z szablonami, dobrymi miejscami do rozpoczęcia są bezpłatne szablony PSD i układy magazynowe.

 

Oprócz szablonów korzystanie z wtyczek może znacznie przyspieszyć przepływ pracy. Jeśli dopiero zaczynasz korzystać z wtyczek, są to po prostu dodatki do oprogramowania, które można zainstalować w programach takich jak Photoshop lub Illustrator, aby poprawić funkcjonalność. Na przykład VectorScribe pozwala użytkownikom zarządzać punktami kontrolnymi w programie Illustrator, a Xtream Paths pozwala projektantom badać wariacje na ścieżce lub kształcie.

 

Zastosuj system nazewnictwa folderów i plików

System plików i nazewnictwa

Zrzut ekranu przez workerbee

Twoje przyszłe ja podziękuje Ci za stworzenie dedykowanej struktury i systemu nazewnictwa dla Twoich folderów i plików. Jest to nie tylko uważana za najlepszą praktykę, ale także oszczędzi ci koszmaru przekopywania się przez tajemnicze pliki oznaczone jako „untitled12.psd”. Możesz to zrobić, jakkolwiek jest to dla ciebie najbardziej sensowne, ale jedną z powszechnych technik jest to:

 

Zawsze rozpoczynaj każdy projekt od utworzenia nowego folderu

W tym folderze utwórz podfolder dla każdego elementu dostawy (wizytówki, logo, broszury itp.)

W tych dostarczalnych folderach nazwij swój plik w następujący sposób: NazwaZadania_NumerOkrągły_Numer Wersji

Na przykład plik może mieć nazwę ExpressCoffeeLogo_R03_V05.psd i zawiera wersję 5 rundy 3 dla projektu projektowania logo Express Coffee

Znajdź zen w niezagraconej przestrzeni

Zdjęcie uporządkowanej przestrzeni roboczej

przez Pexels

Efektywna praca często oznacza tworzenie przestrzeni, która jest czysta, funkcjonalna i bezstresowa. Unikaj frustracji związanej z bałaganem, regularnie usuwając z biurka skrawki papieru, paragony i materiały z poprzednich projektów. Kiedy już to robisz, poświęć kilka minut na koniec każdego dnia, aby mentalnie przygotować się na następny, robiąc szybką listę rzeczy do zrobienia i ustalając intencje.

 

Regularnie eksportuj swoją pracę

Zdjęcie dysku twardego

przez Pexels

Częstym błędem popełnianym przez nowych projektantów jest zapełnianie dysku twardego komputera plikami projektowymi. Spowoduje to nie tylko spowolnienie działania komputera, ale także ryzyko wstrzymania projektu podczas biegu, aby kupić dysk twardy i wyeksportować setki plików (lub gorzej, jeśli komputer ulegnie awarii). Bądź na bieżąco ze swoimi plikami, regularnie eksportując swoją pracę na dysk zewnętrzny lub bezpieczną chmurę. Dzięki temu komputer będzie działał tak, jak powinien. A jeśli były klient wróci i potrzebuje pliku, będziesz dokładnie wiedział, gdzie go znaleźć (wyglądając jak profesjonalista!).

 

Zoptymalizuj się!

Jeśli uważasz, że obciążenie pracą daje Ci to, co najlepsze, poświęć chwilę na zastanowienie się, w jaki sposób powyższe wskazówki i zasoby mogą zoptymalizować przepływ pracy. Pamiętaj, że nie musisz korzystać ze wszystkich tych zasobów, aby zoptymalizować przepływ pracy — tylko jeden lub dwa mogą mieć znaczenie. Rób małe kroki, doskonaląc swój flow, znajdź czas na sprawdzenie siebie, a z czasem zobaczysz wyniki!

  • TAGS

LEAVE A REPLY