Tesla planuje fabrykę baterii w Niemczech

Tesla chce w perspektywie średnioterminowej zbudować fabrykę akumulatorów w Niemczech. I w ten sposób zamknij lukę, którą Daimler pozostawia, zamykając swoją fabrykę akumulatorów.

Wszyscy mówią o samochodzie elektrycznym. Ale nikt nie chce do tego budować baterii. W ten sposób można przesadzać w zachowaniu niemieckich producentów samochodów. Ponieważ Audi, BMW, VW & Co zwykle używają baterii z Dalekiego Wschodu w swoich nielicznych samochodach elektrycznych i hybrydowych. Tylko Mercedes-Benz nadal prowadzi fabrykę w Niemczech z Li-Tec. Ale Daimler chce zamknąć w 2015 roku. Ponieważ jest nieopłacalny pomimo własnego oświadczenia o dobrej jakości produkcji. Ze względu na małą liczbę przedmiotów. Niemiecki producent samochodów jest zagrożony całkowitą utratą know-how w dziedzinie akumulatorów do samochodów w momencie, gdy samochody elektryczne i hybrydowe mogą wreszcie masowo trafić na ulice. Ale Tesla może teraz chcieć wskoczyć w tę lukę. Tesla od jakiegoś czasu wstrząsa branżą, pokazując wszystkim uznanym producentom samochodów, jak zbudować rasowy samochód elektryczny, który nie tylko zapewnia czystą przyjemność z jazdy, ale także ma zasięg, który jest odpowiedni do codziennego użytku, a ponadto oferuje funkcje. spełniać wymagania premium. Tesla sprzedaje również swoje samochody w Niemczech, w tym oddział w Monachium. W nadchodzących latach Tesla chce również zbudować w Niemczech fabrykę akumulatorów do swoich sportowych samochodów elektrycznych. Spiegel donosi w swoim wydaniu internetowym. „Zakładam, że Tesla zbuduje fabrykę akumulatorów w Niemczech w dłuższej perspektywie”, cytuje szefa Tesli Elona Muska magazyn informacyjny z Hamburga. Ale dotarcie tam może zająć kolejne pięć lub sześć lat. W USA Tesla jest nieco dalej.

Gigafactory razem z Panasonic W Stanach Zjednoczonych Tesla planuje gigantyczną fabrykę o nazwie Gigafactory, która ma powstać wspólnie z Panasonic. Tam mają być produkowane akumulatory litowo-jonowe do modeli Tesli. Oczekuje się, że masowa produkcja obniży ceny akumulatorów i zwiększy konkurencyjność samochodów elektrycznych. Panasonic ma duże doświadczenie w produkcji akumulatorów litowo-jonowych. Daimler do niedawna posiadał udziały w Tesli, ale sprzedał swoje udziały. Toyota, która ma również udziały w Tesli, sprzedała przynajmniej część swoich udziałów.

  • TAGS

LEAVE A REPLY