6 umiejętności, których potrzebuje każdy profesjonalny projektant

o być świetnym projektantem, musisz być kreatywny. Ale czy wiesz, że oprócz mnóstwa technicznych umiejętności projektowych, które możesz już posiadać (takich jak kompozycja, teoria kolorów i biegłość w oprogramowaniu), potrzebujesz czegoś, co nazywa się „umiejętnościami miękkimi”? Tak, są rzeczą! I podobnie jak znajomość programu Photoshop, są one kluczowe dla Twojego sukcesu.

Ilustracja postaci

Tyle umiejętności do opanowania, tak mało czasu! Projekt Asaela Varasa.

Umiejętności miękkie są bardziej podobne do osobistych atrybutów i umiejętności interpersonalnych. Poza twoim czystym talentem, są to aspekty twojej osobowości, które sprawiają, że ludzie chcą z tobą pracować.

 

Dobrą wiadomością jest to, że te umiejętności są w większości już zakorzenione. Nawet jeśli jesteś nowym projektantem, możesz wykorzystać miękkie umiejętności ze swoich przeszłych doświadczeń życiowych i ról. Inne mogą nie przychodzić tak naturalnie, ale można – i należy – nad nimi pracować, jeśli chcesz rozwijać się zarówno zawodowo, jak i osobiście.

 

Przebadaliśmy naszą społeczność 99designs i, wraz z spostrzeżeniami innych liderów projektowania, zebraliśmy najważniejsze umiejętności miękkie, które należy doskonalić, aby przenieść Twoją karierę jako freelancer na wyższy poziom.

 

Umiejętność miękka nr 1: Komunikuj się wydajnie i skutecznie

Schemat mniszka lekarskiego

Zaplanuj wszystko przed projektem, aby uniknąć problemów z komunikacją. Projekt autorstwa Yokaony.

Projektowanie jest zasadniczo formą komunikacji — niezależnie od tego, czy przekazuje pomysły za pomocą tekstu i elementów wizualnych, czy też rozwiązywanie złożonych problemów z kolorami, kształtami i formami.

 

Ale dobry projekt nie kończy się na samym produkcie. Prowadzenie niezależnego biznesu projektowego wymaga skutecznej komunikacji od początku do końca i często obejmuje kontakt z wieloma różnymi (zdecydowanymi) interesariuszami. Jak więc projektanci odnoszący największe sukcesy pozostają chłodni i komunikatywni?

 

Rozpoczyna się na długo przed rozpoczęciem projektu, upewniając się, że dobrze rozumiesz brief i potrzeby Twojego klienta. Dowiedz się dokładnie, co i kiedy dostarczasz, tworząc dokument dotyczący zakresu, który określa kamienie milowe opinii, terminy realizacji i wszelkie inne specyfikacje.

 

Jednocześnie powinieneś jasno komunikować własne warunki i wymagania. Może to być wszystko, od zwykłych godzin pracy, preferowanej metody zbierania opinii lub najlepszych sposobów, w jakie klient może się z Tobą skontaktować. Ustawiając z góry ton i oczekiwania, ułatwisz późniejsze rozwiązywanie wszelkich problemów. I będziesz wyglądać profesjonalnie jak cholera! Wygrana-wygrana.

 

Tylko dzięki skutecznej komunikacji możemy naprawdę zrozumieć dane zadanie i dostarczyć świetny produkt na koniec projektu.

- Przyjazna Etykieta

Jak wyjaśnia projektant 99designs Top Level FriendlyLabel: „Tylko dzięki skutecznej komunikacji my, projektanci, możemy naprawdę zrozumieć dane zadanie i dostarczyć świetny „produkt” po zakończeniu projektu — logo, katalog, stronę internetową lub jakikolwiek inny element który „mówi językiem” marki i wyśle ​​właściwy przekaz.”

 

Na wynos? Przejrzysta komunikacja z góry i podczas każdego spotkania, e-maila lub rozmowy telefonicznej zapewni, że masz wszystko, czego potrzebujesz, aby robić to, co robisz najlepiej: tworzyć wspaniałe projekty.

 

Umiejętność miękka nr 2: Bądź wspaniałym współpracownikiem

Płaskie ilustracje przedstawiające nerdów pracujących nad swoim start-upem

Nawet jeśli pracujesz zdalnie, a może zwłaszcza dlatego, że pracujesz zdalnie, musisz być świetnym graczem zespołowym. Projekt autorstwa Darii V.

Wszyscy tam byliśmy: trudni klienci, których telefonów się boimy, prośby o korektę, które pojawiają się znikąd, interesariusze wychodzący ze stolarki w ostatniej chwili i członkowie zespołu, którzy nie wywiązują się z obietnic. Tak! Niezależnie od tego, jak irytują innych ludzi, chcesz mieć pewność, że jesteś konsekwentnie profesjonalny.

 

Są pewne dane, takie jak dostarczanie na bieżąco i na czas. Ale nie zwlekaj z traktowaniem ludzi z szacunkiem. Pamiętaj, że współpraca w różnych strefach czasowych i na ekranach nie jest łatwym zadaniem. Wymaga cierpliwości, zrozumienia i ostatecznie doświadczenia. I przez większość czasu wszyscy starają się dać z siebie wszystko.

 

Nie sądzę, że możesz się pomylić podchodząc do każdego rodzaju pracy, jakbyś był w branży obsługi klienta.

- zielony w niebieskim

Projektant 99designs Top Level, zielony w kolorze niebieskim, podzielił się swoją perspektywą: „Nie sądzę, że możesz pomylić się podchodząc do każdego rodzaju pracy, tak jakbyś był w branży obsługi klienta. Chcę, aby doświadczenie klienta było płynne i łatwe.”

 

Zgadzamy się z jej podejściem. Zawsze masz możliwość, aby nie pracować ponownie z wybrednym klientem, ale nie oznacza to, że musisz spalić most w tym procesie. Na tym polega piękno pracy dla siebie. A kiedy masz reputację osoby, z którą łatwo się pracuje, nigdy nie zabraknie Ci klientów.

 

Mieć właściwe nastawienie.

- bayuRIP

Oto jak podsumowuje to Top Level Designer bayuRIP: „Istnieje wiele ważnych umiejętności miękkich, których potrzebuje projektant. Gdybym miał wybrać tylko jedną, byłoby to właściwe nastawienie. To sprawia, że ​​budujesz dobre relacje z klientami”.

 

Umiejętność miękka nr 3: Odpowiedzialnie wykorzystuj swoją pewność siebie

Pewność siebie to niezwykle ważna umiejętność miękka dla Twojego rozwoju jako projektanta.

 

Oznacza to przede wszystkim znajomość swojej wartości, aby móc pobierać ceny, na które zasługujesz. Kiedy pojawiają się nieuzasadnione prośby, to pewność siebie daje ci siłę, by się odeprzeć. 99designs Projektant najwyższego poziomu 3AM3I przypomina nam, że musisz „szanować siebie i swoją pracę i nie przekraczać limitu, jeśli uważasz, że nie jest to warte twojego czasu”.

 

Szanuj siebie i swoją pracę.

- 3AM3I

Wreszcie pewność siebie pozwala wyjść ze swojej strefy komfortu i eksperymentować (w granicach rozsądku)! Kimberly Bartkowski, obecnie dyrektor wykonawczy ds. kreatywnych w IBM iX (przez Medium), przyznaje, że „Jako junior łatwo dać się zastraszyć […] Jeśli potrafisz nauczyć się rozpoznawać strach i zgadzać się z nim –   ponieważ nie jest on wyjątkowy dla ciebie, wszyscy tam byli – „będziesz mógł swobodnie próbować nowych rzeczy. Udział w burzach mózgów. Wyrzucać pomysły na korytarzu. Aby przerwać spotkania. Aby podzielić się czymś zabawnym”.

 

Otrzymujesz wynagrodzenie nie tylko za robienie tego, co ci kazano, ale także za wnoszenie na stół swojego doświadczenia i wiedzy — więc rób to.

 

Umiejętność miękka nr 4: Przekazywanie i otrzymywanie cennych informacji zwrotnych

Ilustracja reklamy internetowej

Jeśli chodzi o informacje zwrotne, wszystko sprowadza się do dawania i brania. Projekt Spoonlancera.

To może być bolesne, gdy ktoś krytykuje pracę, nad którą spędziłeś godziny i w którą z pasją wierzysz – ale nie zawsze tak musi być. Możesz nauczyć się przyjmować konstruktywną informację zwrotną, po prostu zmieniając sposób myślenia i pamiętając, że każda krytyka jest okazją do rozwoju i nauki.

 

Nie wystarczy być dobrym w przyswajaniu informacji zwrotnych – musisz też czuć się komfortowo z jej przekazywaniem. Co powiesz na zebranie grupy w celu przeglądu trendów i pomysłów projektowych poza kontekstem płatnego projektu? To świetny, niedrogi sposób na ćwiczenie dawania i otrzymywania cennych informacji zwrotnych. Pozwala też wciągnąć się w dyskusje, których można by uniknąć, poprawić słownictwo związane z projektowaniem i zbudować zaufaną sieć.

 

Naucz się czuć komfortowo, dając i otrzymując informacje zwrotne.

- Kevin Sharon

Jak ujął to Kevin Sharon, dyrektor ds. zasad i kreatywny National Design Service (via Medium), „Umiejętnością, którą projektanci rzadko znają intuicyjnie, ale której można się łatwo nauczyć, jest poczucie komfortu w udzielaniu i otrzymywaniu informacji zwrotnych. Otrzymując informacje zwrotne, radzę ludziom założyć, że każdy, kto udziela informacji zwrotnej, ma na sercu tylko dobre intencje dotyczące projektu i nie próbuje podkopać ich ciężkiej pracy”.

 

Ostatecznie wiele naszych obaw wynika z przekonania, że ​​krytyka jest albo „zła”, albo „dobra”. Nie pozwól, aby to pokręcone myślenie Cię powstrzymywało. Zamiast tego przypomnij sobie, że krytyka jest niezbędna, aby Twoja praca i przyszłe projekty były jeszcze lepsze.

 

Umiejętność miękka nr 5: Zachowaj ciekawość i pokorę

Nawet najbardziej doświadczeni projektanci nigdy nie przestają się uczyć. Rzeczy się zmieniają, trendy ewoluują, a każdy projekt to inny zestaw wyzwań. Więc idź z prądem. Dopiero kiedy odłożysz swoje ego na bok, możesz naprawdę otworzyć oczy i umysł na nieoczekiwane perspektywy i możliwości. Nigdy nie wiesz, gdzie skończysz, kiedy to zrobisz.

 

Dowiedz się, jak się uczyć.

- Brad Mróz

Projektant stron internetowych Brad Frost (przez Medium) uważa, że ​​„Najważniejszą umiejętnością, którą każdy powinien opanować, jest nauczenie się, jak się uczyć. Nikt nie zna wszystkich odpowiedzi w branży, która zmienia się każdego dnia, więc umiejętność skutecznego wyszukiwania zasobów, informacji i rozwiązań jest niezbędna do pogłębiania wiedzy”.

 

Ciekawa ilustracja kota

Bądź jak kot i niech twoja ciekawość będzie twoim przewodnikiem. Projekt autorstwa BATHI.

Bądź na bieżąco z najnowszymi trendami i technikami projektowania, zapisując się do biuletynów, czytając odpowiednie artykuły i być może znajdując podcast lub dwa do posłuchania. Jeśli coś naprawdę do Ciebie przemawia, pochyl się! I zadawaj pytania! Rett Martin, obecnie dyrektor kreatywny w The Big Know (via Medium), podkreśla znaczenie „bycia pokorą, słuchania innych, a następnie, po zebraniu faktów, wyrażania swoich opinii i przekonań bez ego”.

 

To proste. Bądź otwarty na opinie innych i bądź ciekawy – w ten sposób utrzymasz czujność w rozwijającej się branży i będziesz się dobrze bawić.

 

Umiejętność miękka nr 6: Ćwicz odporność

Ilustracja martwego ciągu

Jesteś silniejszy, niż myślisz. Projekt przez wykonawcę.

Prowadzenie niezależnego biznesu projektowego to ciężka praca. Nawet jeśli czujesz, że osiągnąłeś pewien poziom, nowe wyzwania mogą pojawić się z pozoru znikąd. Ale to małe chwile – swoboda tworzenia i ekstatyczny klient na koniec dnia – sprawiają, że podróż jest warta zachodu.

 

Jednym z aspektów, który pomoże ci na twojej drodze, jest cierpliwość. Projektant najwyższego poziomu Freshinnet mówi: „Myślę, że najważniejszą umiejętnością w pracy z klientami jest cierpliwość! Na dłuższą metę to się opłaca”.

 

Odnoszący sukcesy freelancerzy zdają sobie sprawę z nieuniknionych trudności i decydują się skupić na szerszym obrazie, zamiast dać się ponieść każdej dostrzeganej porażce.

 

Wychowawca i projektant Jason Tselentis (przez Medium) pyta: „Jak dobrze radzisz sobie z nieudanym projektem? Miażdżąca, a może złośliwa krytyka dzieła? Jak radzisz sobie z długimi nocami, bez snu, aby dotrzymać terminu? A co z trudnościami z narzędziami lub technologią, a nawet dostawcami? Odporność pozwala wytrwać, a teraz, jako nauczyciel projektowania, stale przypominam uczniom, jak cenne jest to.”

 

Odporność pozwala wytrwać.

To może być najważniejsza umiejętność miękka ze wszystkich. Więc weź głęboki oddech, oprzyj się na swoich systemach wsparcia i trzymaj głowę w górze. Będziemy tutaj, aby cię dopingować.

 

Do ilu z tych miękkich umiejętności czujesz się pewnie? Gdzie widzisz szansę na rozwój? Zastanów się, czego brakuje w zestawie narzędzi do umiejętności miękkich i poszukaj sposobów na ćwiczenie, aby stać się silniejszym i odnoszącym większe sukcesy projektantem.

  • TAGS

LEAVE A REPLY