Jak ocenić jakość swojego projektu?

ow czy wiesz, kiedy projekt jest dobry czy zły? Kiedy projekt jest „ładny”, to znaczy, że jest dobry, prawda? Więc co oznacza „ładna”? Skąd wiesz, że twoja ślicznotka nie jest brzydką szefową?

Ocena jakości projektu może być subiektywna, a kryteria mogą się zmieniać w zależności od typu lub celu samego projektu. Ale ostatecznie projekty są tworzone w celu przekazywania wiadomości i osiągania określonych wyników. Wygląd jest w tym ważnym czynnikiem, ale sam nie powie Ci, czy projekt jest skuteczny.

 

Geek postacie płaska ilustracja

Czy dobrze oceniasz jakość projektu? Ilustracja Darii V.

Aby dowiedzieć się, czy Twój projekt jest zwycięski, musisz zrozumieć elementy dobrej komunikacji wizualnej i ocenić projekt pod kątem tych, a nie abstrakcyjnych, intuicyjnych uczuć. Mając to na uwadze, oto kilka pytań, które należy rozważyć podczas oceny jakości projektu graficznego.

 

1. Czy projekt spełnia swoje zadanie?

Zacznijmy od podstaw: co projekt musi osiągnąć? Jeśli jest to projekt logo, musi reprezentować i komunikować nazwę marki. Jeśli jest to projekt strony docelowej, być może próbujesz przekonać użytkowników do kliknięcia przycisku „Kup” lub zapisania się na listę e-mailową.

 

Projektowanie polega na rozwiązywaniu problemów za pomocą rozwiązań wizualnych — dlatego musisz się upewnić, że przedstawia wszystkie istotne informacje, aby przekazać wiadomość lub zmusić czytelnika do podjęcia działania. Treść wciąż jest królem, ale musisz zachować odpowiednią równowagę między edukacją odbiorców o swojej marce, a nie przytłaczaniem ich zbyt dużą ilością informacji w jednym projekcie.

 

Strona docelowa dwóch robotów

Projekt strony docelowej przez FaTiH™

Na przykład celem powyższego projektu strony docelowej jest generowanie leadów i świadomość marki. Zawiera linki do wszystkich istotnych informacji o nadchodzącym produkcie, z najbardziej wizualnym naciskiem na przechwytywanie e-maili potencjalnych klientów. Jest prosty, skuteczny i rozwiązuje problem angażowania użytkowników poprzez przechwytywanie ich e-maili przed wprowadzeniem produktu na rynek. Jeśli projekt osiąga swój najbardziej podstawowy cel, to jest skuteczny.

 

2. Czy komunikat jest łatwy do zrozumienia?

Okładka książki eksperymentalnej

Projekt autorstwa Meella

Świetny projekt zapewni, że Twoja wiadomość będzie natychmiast czytelna, prowadząc oczy odbiorców przez treść. Dobre projekty mają centralny punkt, taki jak duży, cięższy nagłówek (jak tytuł na okładce tej książki tutaj) – coś, co przyciągnie wzrok widza i przyciągnie go.

 

Hierarchia wizualna projektu określa, na które elementy należy patrzeć w jakiej kolejności. Większość kultur czyta od góry strony od lewej do prawej, a wiele projektów (takich jak poniższa witryna Turbo Tax) jest tworzonych z myślą o tym.

 

Przede wszystkim Twój tekst musi być czytelny, z dobrze wykonanymi zasadami projektowania i typografią, aby widzowie mogli go szybko i łatwo przeczytać. W erze cyfrowej nasza uwaga jest krótsza niż kiedykolwiek, a większość ludzi przestanie patrzeć na projekt, jeśli będą musieli zbyt ciężko pracować, aby znaleźć potrzebne informacje.

 

Obraz strony głównej Turbo Tax

za pośrednictwem Turbo Tax

Błędy typograficzne, takie jak używanie zbyt wielu czcionek, słaba hierarchia wizualna, zły wybór krojów pisma i brak wystarczającej ilości białego miejsca, sprawią, że Twój projekt będzie wyglądał mniej profesjonalnie i będzie trudniejszy do odczytania.

 

Finas Projekt menu wegańskiej kuchni wietnamskiej

Projekt menu autorstwa sonics.lab

Kuszące może być poproszenie projektanta o umieszczenie w projekcie jak największej ilości tekstu i obrazów, ale badania dowiodły, że uwzględnienie większej ilości białych przestrzeni faktycznie zwiększa rozumienie tekstu i użyteczność. Siatki układu, kontrast, wyrównanie i silna hierarchia w projekcie menu po lewej stronie sprawiają, że wygląda na dopracowane i łatwe do odczytania.

 

Ustalając, czy Twój przekaz jest łatwy do zrozumienia, pamiętaj o konieczności zrównoważenia formy z funkcją w projekcie. Tak, chcesz, aby Twój projekt wyglądał dobrze, ale nie będzie skuteczny, jeśli forma odwróci uwagę od przekazu.

 

Wiele świetnych projektów jest niewidocznych i niezbyt ładnych, ale bardzo efektownych. Nikt nie nazwałby Craigslist najpiękniejszą stroną internetową na świecie, ale projekt jest użyteczny i łatwy do zrozumienia, dzięki czemu jest to niesamowicie odnosząca sukcesy firma.

 

3. Czy jest estetyczny?

To chyba najbardziej subiektywna część oceny projektu graficznego. To, co przemawia do jednej osoby, może być okropnie brzydkie dla drugiej. Jednak zazwyczaj chcesz, aby Twoje projekty wyglądały pięknie, ponieważ pomoże im to zrobić bardziej profesjonalne i wiarygodne wrażenie na odbiorcach.

 

Kampania Spotify „2017 Wrapped”

Za pośrednictwem kampanii Spotify „2017 Wrapped”

Estetyczne projekty zawsze będą miały świetny układ, kompozycję i kolorystykę, jak projekty w kampanii Spotify „2017 Wrapped”. Świetnej, spersonalizowanej kampanii towarzyszyły piękne obrazy, które były wciągające i łatwe do udostępnienia. Zdjęcia artystów jako centralne punkty, wizualny nacisk na osobiste statystyki, przejrzysta kompozycja oraz jasna i harmonijna kolorystyka tworzą piękny projekt.

 

Jeśli myślisz, że projekt „wyskakuje”, to prawdopodobnie dlatego, że zasady projektowania zostały skutecznie wykorzystane. Poniższy projekt plakatu filmowego przykuwa uwagę, kładąc nacisk na kontrastowy obraz jego bohatera, zrównoważoną i symetryczną kompozycję, świetne wykorzystanie białej przestrzeni oraz wszystkie pomocnicze teksty i obrazy kierujące wzrok na środek.

 

Plakat do filmu krótkometrażowego Iskry!

Projekt plakatu: subsiststudios

Dobry projekt powinien być ponadczasowy, ale warto wykorzystać modny wygląd w bardziej tymczasowych projektach, takich jak plakaty lub ulotki. Jeśli jednak jest to projekt logo, chcesz, aby był trwały, unikał nadużywanych trendów i nie wyglądał na przestarzały za rok.

 

W ostatecznym rozrachunku trendy estetyczne będą pojawiać się i znikać bez względu na to, co robisz, ale nie zatracaj się tak bardzo w walce o określony wygląd, że tracisz koncentrację na wyróżnianiu się i komunikowaniu swojej marki.

 

4. Czy styl jest odpowiedni dla Twoich odbiorców?

Przez większość czasu nie projektujesz dla siebie – masz nadzieję stworzyć projekt, który spodoba się konkretnej grupie odbiorców. Nie zawsze będą w stanie wyjaśnić, dlaczego projekt rezonuje z nimi, ale będą mieć pewne oczekiwania dotyczące tego, jak projekt powinien wyglądać.

 

Strona internetowa CTBH Partners LLC

Projekt strony internetowej autorstwa Mike'a Barnes

Paleta w kolorach tęczy nie byłaby odpowiednia dla witryny finansowej, ponieważ większość klientów szuka konsultanta, który jest uspokajający, rzeczowy i godny zaufania. Dlatego bardziej odpowiedni jest bardziej konserwatywny i stonowany ton (jak w powyższym projekcie).

 

Z kolei badania pokazują, że dzieci preferują jasne kolory, więc bardziej sensowne jest zwracanie się do nich bardziej kolorowymi wzorami.

 

Projekt etykiety kosmicznego szlamu DIY Kit

Projekt etykiety przez Obacht

5. Czy projekt jest oryginalny?

Choć nic nie jest naprawdę oryginalne, ważne jest, aby unikać naruszania praw autorskich, dążyć do kreatywności i wyróżniać swoją markę na tle konkurencji.

 

Znaczenie „oryginalności” zależy od rodzaju projektu, z którym masz do czynienia. Jeśli jest to projekt logo, lepiej upewnij się, że jest tak unikalny, jak to możliwe, ponieważ musisz mieć możliwość znaku towarowego, a zgłoszenie znaku towarowego zostanie odrzucone, jeśli użyjesz skopiowanego projektu lub takiego, który wygląda zbyt podobnie do istniejącego projektu. Nawet duże firmy, takie jak Airbnb, musiały radzić sobie z przypadkowymi podobieństwami znaków towarowych.

 

Automation Anywhere i logo airbnb

Przez Venturebeat

Trudno jest stworzyć genialnie prosty i wyrazisty projekt logo, który nie wygląda podobnie do innych istniejących projektów, ponieważ tak wiele pomysłów zostało już przejętych i zarejestrowanych jako znaki towarowe. Jeśli projektant tworzy logo, które wygląda podobnie do istniejącego projektu, niekoniecznie dlatego, że je skopiował – dzieje się tak dlatego, że istnieją pewne koncepcje logo, które są naprawdę powszechne i możliwe do osiągnięcia niezależnie od oglądania tych projektów. Dlatego musisz badać inne projekty na swoim rynku i unikać zbyt ogólnych projektów.

 

Logo dźwiękowe jednorożca

Projekt logo autorstwa ludibes

„Oryginalność” oznacza również próbę włączenia odrobiny kreatywności do projektu, na przykład sprytnej koncepcji, która przywołuje usługi Twojej marki. Logo tutaj nie tylko świetnie wygląda, ale także sprytnie łączy koncepcje jednorożca i dźwięku dla tego sklepu audio z doskonałym wykonaniem.

 

Inne rodzaje projektów, takie jak banery reklamowe lub broszury, mogą zawierać zdjęcia, a zatrudnienie fotografa, który zrobi dla Ciebie niestandardowe zdjęcia, nie zawsze jest praktyczne lub opłacalne. W tym miejscu warto użyć fotografii stockowej, która nie jest oryginalna, ale poprawi Twój projekt. Upewnij się tylko, że kupiłeś odpowiednią licencję na obrazy stockowe, których będziesz używać, aby uniknąć problemów z prawami autorskimi.

 

Projektowanie stron internetowych Handmade Soap Club

Projekt strony internetowej: dandyvasanth ze zdjęciami stockowe gałązek lawendy

Byłoby wspaniale mieć pełną swobodę twórczą i zasoby techniczne do tworzenia najbardziej kreatywnych i dostępnych projektów internetowych, ale ważne jest, aby pamiętać, że istnieje również wiele ważnych konwencji projektowania stron internetowych, których użytkownicy oczekują dla intuicyjnego doświadczenia z projektem .

 

Niektórzy twierdzą, że prawdziwa oryginalność nie istnieje i że wszystko jest remiksem, ale ważne jest, aby przynajmniej spróbować dążyć do projektu, który jest jak najbardziej kreatywny i oryginalny, aby dodać ten element zachwytu do projektu lub wyróżnić się od konkurencji.

 

Jakość projektu to wspólny wysiłek

Świetny projekt może zdziałać wspaniałe rzeczy dla Twojej firmy, ale nie zdziała cudów. Nie ma znaczenia, jak „dobry” jest Twój projekt, jeśli wysłałeś ulotki do niewłaściwych klientów lub nie używasz odpowiedniego przekazu do odbiorców. Dobry projekt nie będzie skuteczny, jeśli Twój produkt jest zły lub komunikaty są wadliwe, a słaba sprzedaż nie zawsze jest odzwierciedleniem jakości Twojego projektu.

 

Podstawowy projekt okładki Księgi Znaku

Pakiet brandingowy autorstwa Iana Douglas

Istnieje wiele sposobów mierzenia wydajności projektu w świecie rzeczywistym, takich jak strony internetowe z testami A/B, grupy fokusowe produktów, zaangażowanie w mediach społecznościowych i sprzedaż. Jednak nie każdy ma luksus przetestowania projektu przed wypuszczeniem go na wolność.

 

W tym miejscu powinieneś skorzystać z wiedzy swojego projektanta, z których wielu ma doświadczenie w marketingu i strategii marki, a także w projektowaniu. Świetny projektant wyjaśni swoje decyzje projektowe i udzieli swojej wiedzy, jak najlepiej wdrożyć projekt. Jeśli zaszedłeś tak daleko, pracując z projektantem nad stworzeniem pięknego, niestandardowego projektu, wykorzystaj jak najlepiej tę współpracę, aby ożywić swój projekt w prawdziwym świecie.

  • TAGS

LEAVE A REPLY